7 errors comuns en el disseny de logos

La importància d'un bon logotip

Un logotip és clau per representar la teva empresa o marca personal. Per això ha de ser atractiu i capaç de cridar l'atenció dels consumidors. Dissenyar un bon logotip sembla tasca fàcil, sobretot si estàs disposat a invertir temps i saps de disseny. Però si no és el teu cas, segurament caiguis en els 7 errors més comuns a l'dissenyar logotips.

7 errors comuns en el disseny de logotips

Un bon logotip val més de mil paraules. Ho veiem cada dia, fins i tot hi ha jocs de taula d'endevinar la marca només amb veure part de l'logotip; les companyies més conegudes tenen logos recognoscibles. Si vols posicionar la teva marca en totes les ments dels potencials clients, necessites un logotip únic i adequat.

El primer que se'ns ve a la ment a l'pensar en dissenyar un logo és contractar un professional de el disseny gràfic. Tant si decideixes fer-ho tu mateix o contractar-, és important que tinguis en ment els errors que has d'evitar a l'dissenyar el logotip de la teva marca.

disseny logotip

  1. Fer un logotip a la mesura dels teus gustos

Un logotip no té perquè reflectir els teus gustos personals. S'ha d'adaptar a l'gust dels teus clients i projectar la personalitat de la teva empresa.

Un error molt comú és plasmar la personalitat de l'amo al local. si bé, de vegades la personalitat de l'amo i de l'empresa van en sintonia, per exemple, una botiga de mobles pot tenir un estil oriental. Però en altres casos no: un restaurant de menjar ràpid amb la tipografia de Spiderman pot denotar manca d'autenticitat i creativitat. Cada exemple dóna una sensació diferent als clients, una tipografia pot limitar molt el públic objectiu. Quan es dissenya un logotip, cal tenir present que està dissenyat per als teus clients no per a tu.

Quin és el nostre consell? Evita a el màxim reflectir la teva personalitat en el logotip. Recorda que és un negoci seriós, no un estand per exhibir els teus gustos.

  1. No investigar el mercat prou

No investigar el mercat i als clients és un dels errors principals.

No ho oblidis: no es tracta de tu, sinó d'atreure clients. però, si vols aconseguir-ho és important que investiguis prou sobre les seves preferències i determinis què vols comunicar amb el teu logo.

Com més coneixement tinguis a l'respecte, les possibilitats de crear un bon disseny per la teva empresa augmentaran considerablement. Si no saps per on començar, pots fer una enquesta d'auditoria de marca que aclareixi les metes i els objectius del teu negoci; ja que aquesta informació aclareix més el panorama de l'logotip que necessitaràs.

Quin és el nostre consell? Observa als clients. Si és un negoci físic pots fixar-te en les borses d'altres botigues que porten. Això et donarà una pista dels seus gustos en roba, perfumeria, etc. i podràs fer un perfil de client (o més). Una altra bona opció és tenir un Pla de màrqueting de xarxes socials. Así podrás tener más datos de los clientes interesados y descubrir sus gustos y necesidades.

bosses compres logotip

  1. Dissenyar un logotip avorrit

Que el teu negoci sigui seriós o B2B no vol dir que el logotip hagi de ser avorrit. Al mercat hi ha infinitat d'exemples de logos seriosament, sobris i amb presència que saben transmetre el caràcter de la marca.

Les personalitats introvertides i poc animades no solen ser molt atractives, el mateix succeeix amb els logotips. Un logotip ha explicar una història e involucrar l'audiència amb l'empresa.

Quin és el nostre consell? Observa les empreses de l'mercat. Les més serioses o que volen transmetre serietat solen combinar els tons metal·litzats (daurat o platejat) amb un fons negre. Una tipografia clàssica amb serif sempre aporta un toc d'intel·ligència.

  1. Copiar un altre logotip

Copiar els dissenys d'altres empreses i donar-los un nom propi és un pecat capital en el món corporatiu. així i, copiar a altres s'ha convertit en una tendència i en una aposta molt habitual al mercat.

Com ho vam dir al principi; l'objectiu de l'logo és representar a la teva empresa. Per tant, si es veu igual que el d'una altra empresa, el teu negoci serà vista com una organització poc ètica i professional. Una còpia barata. Assegura't d'apostar per l'autenticitat del teu negoci i afegeix alguna cosa original i cridaner.

Quin és el nostre consell? òbviament: cap còpia. Si t'agrada un logotip d'una altra companyia dedica't uns segons a analitzar què és el que et crida l'atenció. Potser no val la pena copiar tot el logo si el que t'agrada és la tipografia. Pots provar amb un color diferent per a transmetre millor l'essència del teu negoci fins i tot mantenint aquesta tipografia.

logotip cocacola

  1. Utilitza diverses tipografies

Parlant de tipografies; procura utilitzar sempre el mateix estil de font. Molts negocis s'entesten a transmetre originalitat usant tipografies molt diferents i acaben sent il·legibles. Recurrir a esto es considerado como una bogeria total, però, és un dels errors més comuns pels principiants de el disseny.

recorda: el teu logo encarna gràficament la personalitat de la teva empresa. Utilitza diferents fonts projecta desordre e inestabilitat.

Quin és el nostre consell? Si vols transmetre alegria i originalitat, prova amb una font poc explorada. A Internet podràs trobar infinitat de fonts innovadores. si no, prova amb una combinació de colors alegre: taronja + verd + fúcsia és la combinació alegre per excel·lència.

  1. Els errors ortogràfics

No saps exactament com s'escriu una paraula? No l'escriguis fins a estar segur. Això podria salvar la vida de la teva empresa. Un negoci amb errors ortogràfics en el logotip serà ridiculitzat i espantarà als seus potencials clients. sense clients, no hi ha negoci.

Si decideixes escriure la teva marca en un altre idioma t'has d'assegurar que estigui ben escrit i tingui sentit. Ser descuidat amb l'ortografia pot canviar descaradament el públic objectiu del teu negoci.

Quin és el nostre consell? Cerca la paraula en un diccionari abans que a Internet. com sabem, Internet es basa en les recerques i el contingut que fem els usuaris així que no sempre serà correcte.

logotip lletres

  1. Complicar-se més del necessari

Voler convertir un logotip en una imatge pintoresca i súper cridanera podria conduir-te a cometre un error garrafal. Els logotips han de ser senzills perquè quedin impresos en la ment dels clients. No cal afegir molts elements, sempre és recomanable que sigui de tres o quatre caràcters. També podeu fer servir el nom de l'negoci o fer un abreujament: Zara, H&M, BMW, BSHK, YSL, PdH, etc.

Si no obeir aquesta regla el més possible és que el logotip es vegi pesat i inusual. Tingues en compte que incloure elements de forma excessiva el porta més temps a el consumidor de processar el missatge, a més a mesura que es pot reduir-la el disseny perdrà més els seus detalls.

Quin és el nostre consell? Un disseny simple serà més fàcil d'incloure en etiquetes, embalatges, bosses, caixes, icones per a xarxes socials, pàgina web, etc. per tant, podrà crear un concepte de marca molt més potent que si només apareix en el cartell de l'entrada.

conclusió

Per crear un logotip com el món de el disseny mana, has d'assegurar d'estudiar el que li agraden a el públic objectiu. En funció d'això, escollir la tipologia i colors adequats per crear un logotip dinàmic, atractiu i original. Evita copiar l'estil d'altres, reflectir els teus gustos personals i complicar-te massa.

És important fer el logotip correcte en lloc de fer-ho ràpid. Ara que ja saps els 7 errors que no has de cometre, ¡És hora de dissenyar el logotip que t'ajudarà a vendre!

One comment on “7 errors comuns en el disseny de logos

deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *