Disseny gràfic de Packaging i la seva importància en el màrqueting

La convicció que la primera impressió és clau en la forma com les persones perceben un objecte (fins i tot a altres persones) ha impulsat a les marques a prestar especial atenció a l' disseny gràfic de Packaging per als seus productes. T'has preguntant què és el primer que veus a l'hora de comprar un sabó? Segur que el paquet en el qual ve embolicat, oi? doncs crear un empaquetatge atractiu és una poderosa eina de màrqueting.

Claus de el disseny gràfic de Packaging i què tan important és en el màrqueting

Que un producte compti amb una presentació cridanera i memorable tindrà un efecte positiu en la percepció dels teus potencials clients. de fet, això pot fer que els consumidors tornin o no per el teu producte.

A màrqueting, està més que demostrat que el disseny gràfic de Packaging d'un producte és summament important. Segueix llegint i descobriràs per què.

disseny de packaging

Les múltiples funcions de l'paquet d'un producte

El paquet d'un producte està dissenyat per a diversos propòsits. Fes una ullada a alguns dels seus usos i funcions:

  • protecció: Un dels usos principals dels paquets és brindar protecció als productes. En altres termes, protegir físicament la mercaderia dels danys que puguin ocasionar els factors mediambientals com la humitat, la pols, els canvis de temperatura, etc.
  • transmetre informació: L'empaquetatge és un recurs primordial per informar el client sobre el producte. sovint, a l'igual que l'etiquetatge, s'utilitza per compartir informació relacionada amb les instruccions d'ús i emmagatzematge, fer advertències o especificar ingredients.
  • comoditat: un producte ha de protegir-se a l'hora de transportar-se, distribuir, emmagatzemar i consumir. Crear un bon Embalatge farà que el procés de manipulació sigui més còmode i eficient per a totes les parts involucrades (fabricants, minoristes i consumidors).
  • seguretat: un empaquetatge d'alta qualitat també protegeix els productes de substàncies estranyes o possibles alteracions en el propi producte.

El Packaging com a eina de màrqueting

Els paquets eficaços permeten a les marques atreure consumidors, però a més, poden exercir com a eines que distingeixin el teu producte entre una varietat d'opcions que també són a l'abast dels consumidors.

Un bon empaquetatge és capaç d'afegir-valor a un producte. per descomptat, hi ha algunes tècniques de disseny gràfic de Embalatge que es poden emprar per garantir excel·lents resultats. A continuación compartimos algunas claves para que logres crear paquetes que garanticen resultados positivos:

disseny gràfic de Packaging de la xocolata

Ha de captar l'atenció dels clients

Un empaquetatge ha de generar una reacció de "amor a primera vista"En els consumidors. Això no vol dir que hagi de presumir d'un disseny sorollós o brillant, però, és important que sigui únic d'alguna manera o una altra.

en ocasions, la simplicitat pot ser l'element que el diferenciï dels altres. Encara que hi ha altres factors que permetin distingir-ho d'la resta com la seva forma, combinació de colors o la textura.

El nom de la marca ha de ser clar i llegible

És de vital importància que l'empaquetatge del teu producte atregui més l'atenció cap a la teva marca que a el nom del producte. Normalment, els clients no adquireixen un producte si no saben a qui li estan comprant, per la qual cosa mostrar clarament el nom de la teva marca o el logotip és una bona estratègia de màrqueting per generar un efecte durador en els consumidors.

Si vens galetes no cal emfatitzar en lletres grans el producte que vens, sinó el nom de la marca.

Indica els beneficis del teu producte

El consum de la teva producte pot oferir certs beneficis als teus potencials clients. El Packaging també ha de fer al·lusió a aquestes bondats perquè podria ser l'element que impulsi les vendes. per exemple, destacar en l'empaquetatge si el producte és orgànic potser és determinant a l'hora de vendre.

Dissenya pensant en el teu públic objectiu

La teva marca ha de dilucidar per qui està dissenyat el paquet del producte o a qui desitja per impressionar. En cas que el teu públic objectiu siguin els joves, lo recomendable es que realices un diseño más abstracto y modernista.

Ara suposem que la teva audiència siguin persones grans, el millor és que el disseny sigui clar i específic. fer un disseny gràfic de Packaging per a un públic determinat no és tan senzill, però de vegades cal seguir certs criteris.

Consideracions ambientals a tenir en compte a l'dissenyar un Packaging

En aquesta època moderna on s'està apostant per l'elaboració de productes més amigables amb el medi ambient, existeixen certs factors ecològics que totes les empreses han de tenir en compte a l'hora de dissenyar un empaquetatge. D'aquesta manera la teva marca s'alinearà amb la necessitat mundial d'evitar la contaminació i preservar el planeta.

Vegem algunes consideracions ambientals que la teva marca ha de tenir en compte a l'hora de crear un paquet per al teu producte:

  • Assegura't que sigui fàcil de rebutjar i mostri instruccions a l'respecte.
  • evita el ús excessiu de plàstic per empaquetar el producte.
  • tria materials reciclables o reutilitzables.

packaging responsable amb el medi ambient

conclusió

Hemos demostrado que la forma en cómo muestras tu producto es tan importante como su propio desempeño, fins i tot l'aparença de l'paquet podria determinar l'èxit o fracàs de les teves vendes.

en definitiva, el disseny gràfic de Packaging actua com un element atraient d'un producte, de manera que és indispensable aplicar-se i prestar atenció a cada detall per causar un gran impacte en els consumidors.

5 comentaris sobre "Disseny gràfic de Packaging i la seva importància en el màrqueting

deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *